Manager Rooms Division - Volkshotel 30-38 uur

Solliciteer nu

Manager Rooms Division - Volkshotel 30-38 uur

In Volkshotel komen Amsterdammers en reizigers 24/7 samen om te eten, drinken, werken en feesten. Laagdrempelig en voor een eerlijke prijs. Creativiteit en cultuur zijn verweven in de geschiedenis van het pand en blijven ook in de toekomst een grote rol spelen. Met een café, club, groot restaurant, broedplaats, zalen, badplaats, flexwerkplekken en 216 hotelkamers is het Volkshotel een plek waar 24 uur per dag, 7 dagen per week iets gebeurt. Eenmaal binnen, hoef je eigenlijk nooit meer naar huis.

Volkshotel zoekt een ervaren Rooms Division Manager die de hotelkant van het bedrijf verder kan professionaliseren op het gebied van gastbeleving en kwaliteit. Een resultaatgerichte manager die een scherp oog heeft voor details, die door goed opgezette processen de operatie efficiënter laat werken en dagelijks scherp controleert op uitvoer en kwaliteit. Een manager die aanwezig is of meewerkt op drukke momenten als vrijdagavond of zondagochtend. 

Je bent operationeel eindverantwoordelijk voor de afdelingen receptie & reserveringen, housekeeping & algemene schoonmaakdienst (inhouse) en de technische dienst: een team van zo’n 45 medewerkers. Je zorgt dat alles draait als een geoliede machine: tevreden gasten, blije medewerkers en gezonde cijfers. Je werkt nauw samen met het managementteam en de General Manager. Je bent veel op de vloer aanwezig en werkt 2 diensten per week mee (ook ’s avonds, in het weekend en als het nodig is in de nacht). 

Wat je doet

  • Leiden en optimaliseren van de totale hoteloperatie.  

  • Verbeteren van de gasttevredenheid en kwaliteit. 

  • Verbeteren van het werkplezier en medewerkerstevredenheid. 

  • Bewaken van kosten- en kwaliteitsdoelen.

  • Verbeteren van processen, service en SOP’s. 

  • Werven, trainen en motiveren van personeel.

  • Contact met leveranciers, beheer van inkoop en magazijn.

  • Eerste aanspreekpunt bij calamiteiten in het hotel en verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van BHV/noodplan. 

  • Beheer van kasstromen, pin terminals en kassasystemen.

  • Beheer van hotel-software en het oplossen van storingen.

  • Je bent de eerste vervanger van de bedrijfsleider/hotelmanager bij diens afwezigheid.

Wie jij bent

  • Minimaal 4 jaar relevante managementervaring in een middelgroot tot groot hotel. 

  • Afgeronde opleiding aan de Hogere Hotelschool. 

  • Stressbestendig, gastgericht en inspirerend leider.

  • Organisatorisch sterk, kritisch en besluitvaardig.

  • Sterk in SOP’s, procesoptimalisatie en probleemoplossing.

  • Beschikbaar voor avond- en weekenddiensten.

  • Vloeiend in Nederlands en Engels.

  • Reistijd: maximaal 20 à 30 minuten van het Volkshotel. 

Wat wij bieden

  • Enthousiast, jong en divers team

  • Arbeidsvoorwaarden volgens Horeca CAO

  • Referentie functie: Rooms Division Manager III

  • Salarisschaal 10: loontabel + prestatiebonus

Bij Volkshotel streven we naar een team dat net zo divers is als Amsterdam. Herken jij jezelf in deze functie?

Solliciteer nu en bouw met ons mee aan de toekomst van Volkshotel.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Het Amsterdamse Volkshotel is een plek voor alleenstaande moeders, dandy’s, kunstenaars, onderwaterlassers en nachtvlinders. In Volkshotel komen Amsterdammers en reizigers samen om te eten, drinken, werken en feesten. Laagdrempelig en voor een eerlijke prijs. Kunst en cultuur zijn verweven in de geschiedenis van het pand en blijven ook in de toekomst een grote rol spelen. Met een café, nachtelijke cocktailbar, club, restaurant, broedplaats, badplaats, flexwerkplekken en 172 hotelkamers is het Volkshotel een plek waar 24 uur per dag, 7 dagen per week iets gebeurt. Eenmaal binnen, hoef je eigenlijk nooit meer naar huis.

Volkshotel is een plek waar veel verschillende mensen samenkomen. Dat is de kracht. Volkshotel probeert zo interessant en prettig mogelijke ontmoetingen te faciliteren.


De houding is functioneel en pretentieloos. Open voor alle mensen die open staan voor alle mensen. Ook toegankelijk in prijs.

Alhoewel het hotel pretentieloos is en open staat voor iedereen, doet het niet overdreven zijn best om iedereen te pleasen. Als we hebben bedacht dat iets goed is, dan staan we daarvoor.

Als je het zelf leuk hebt, hebben anderen het ook leuk. We proberen een plezierige omgeving te creëren voor iedereen.